Monday, July 24, 2006

76 Petua Ilmiah Memenangi Hati Wanita Bah 1

76 Petua Ilmiah Memenangi Hati Wanita

1. Bila saja anda pulang ke rumah, carilah dia dahulu sebelum anda lakukan perkara lain dan peluklah dia. Yang ni boleh digunapakai kalu bini balik keje dulu atau suri rumah la. Mmg la sepatutnya bini tuh tunggu suami kan tapi in case le lauk tgh bergoreng ke atau tgh cuci diapers anak ke tetido ke...cari la dulu bgtau.."Yang, abg dah balik nih..meh nak peluk cikit". He he bukan org lain punya pon kan? Byk khasiat tau peluk suami isterinih...

2. Tanya kepadanya soalan-soalan yang tertentu menunjukkan anda sedar apakah yang dia rancang untuk lakukan hari ini.Tanya la ape dia nak masak..bole ke abg tolong walau tolong tengok pun satu apresiasi yang sgt wallah tau..org laki nih suka biar bini buat keje sensorang..even teman bini sambil buat keje kan bagus...

3. Latihlah diri anda untuk mendengar serta bertanya soalan kepadanya.Jangan la kasik bini sembang sensorang..tunjukkan kita excited dengar cerita dia..tapi biarla sesuai dengan keadaan..

4. Bentengi diri anda untuk menyelesaikan masalahnya, tapi tunjukkan sifat memahami anda.Kalau rase nak bg jln penyelesaian pon jgn main paksa suruh dia ikut cadangan kita. Yang penting kita memahami apa yang dia nnak kata..

5. Berikan padanya perhatian yang sebenar tanpa menunggu dia memintanya selama setengah jam setiap hari.Takkan tak faham kan? Lepas solat subuh ke luang kan masa sama-sama...atau malam sebelum tidur ke... Bersembang-sembang dan santai bersama..setengah jam dari 24 jam bukan lama pon..Ini akan membangkitkan kasih sayang antara kita. Manakan tidak, keadaan ni lah yang membuatkan kita tak jemu dengan pasangan kita...kalau cam saye la kan, sambil2 dengar motivasi subuh kat tv tuh sambilsembang2 dgn hubby

6. Bawakan kepadanya hadiah yang mengejutkannya pada bila-bila masa lebih-lebih lagi pada tarikh atau perayaan yang bermakna.Yang ni jangan la terlepas pandang...bawak balik coklat pun hadiah gak namanya. Nih kat anak bawak balik memacam tapi kat bini bawak balik barang dapur je..Cubala belajar bawak balik coklat ke, bunga ke, baju tidur ke.......Yang murah2 pun takpe...Janji sayang.

7. Rancanglah masa untuk bersamanya beberapa hari sebelum itu, jangan menunggu hingga malam Jumaat kemudian bertanya pula apakah yang hendak buat.Adei..yang ni kalau saye elaborate, kene banned pulak kan? Sebagai klunya lah kan, hantar la msg2 yg ala2 nak bagi hint yg awak tu perlukan dia ke...usik lebih2 ke...cannot waiting for u ke....

8. Jika pada suatu malam, dia merasa letih atau terlalu sibuk untuk memasak, tawarkan diri anda untuk memasak pula.Hah part nih lah yang saya sendiri tunggu2..mcm suami saya masak lagi sedap dari saya masak. Masa dia offer nak masak, saya rasa saya lah perempuan paling beruntung sekali...Bukan senang tau...Tapi boleh tak saya cadangkan mcm nih...cth mcm saya punya birthday, 6 april n abg saye 13 jan....so, saya cadang kat suami setiap 6 hb every month dia masak...so, nnt time b'day kite dia masak spesel...n13 hb every month makan kat luar...adui...best tau...

9. Selalulah memujinya dari segi kecantikan dan keanggunan rupa parasnya.Kita walaupun isteri tak la selawa siti nurhaliza ke, ina mawi ke...apa lah salahnya kita puji ratu hidup kita..dia yang beranakkan anak-anak kita, makan pakai lagi dia siap...dan dalam kita tak sedar dia jugak la yg mendoakan kita, membimbangi kita tatkala berjauhan..maka pujian yang sedikit akan membangkitkan motivasi dalam diri dia tanpa yg laki sedar....

10. Akui perasaannya bila dia merasa marah.Saya kalau marah la kan...he he..saya selalu tanya suami, dia sedar tak saya marah...bila dia kata dia sedar kira orait la, at least dia tau kat mana saya tak suka..kalau isteri marah, mcm rendah diri lah sekejap..bukan takleh bg nasihat bebaik selepas tu...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!