Thursday, May 17, 2007

Ku Impikan Suami Soleh


Assalamualaikum,
Sebenarnya dah lama juga nak menulis tentang ini. Bukan saya yang mencetus idea ni sendri tapi saya dapat dari org lain. Saya tunggu isu yang dia bawa sejuk dulu supaya saya dapat panaskan semula cuma dengan cara yang lain. Maaflah saya tak ada salinan asal nama pengirimnya. Tapi kepada penulis itu, tengoklah hari ni saya memanjangkan ilmu yang dia cuba bawa dan telah menyebabkan saya berfikir tentangnya.

Terkenang di zaman tak kawen dulu, ahaks mcm ngada2 je, sekali gi ceramah Ustaz Anuar Ridhwan, ntah mcm ne la ejaannya. Ceramah tajuk 'Cinta' kalau saya tak silap masa zaman saya belajar kat UKM lagi. Rasanya masa tu atau masa2 selepas tu ada org ajar saya doa untuk mendapat suami soleh.

Semenjak saya dan beberapa sahabat dapat doa tu, kami sama2 hafal dan kami baca tiap kali sape2 yang jadi imam ;) bunyi mcm ntah ape2 kan. Tapi tu lah.. Masa kat umah sewa beramai2 lagi best, kekadang kami baca doa makan lepas solat. Ye lah...semua org pun mengidamkan suami soleh ye tak? Bagi yang dah berkahwin adakah doa anda di maqbulkan??

Saya menghantar sms kepada beberapa sahabat saya dan juga sedara2 saye...
Muhasabah : dulu kita berdoa bg mendapatkan suami yg soleh. Tapi skang, dia nak d masjig kita keluh asik2 masjid..dia kejut qiam, kita cakap tak larat..dia g usrah kita merajuk..Dia bg tazkirah kita takde masa nak dengar..Dia ada xtvt jemaah outdoor kita tak percaya..lalu, adakah kita minta sesuatu yg sia2 dulu?

Beberapa respon yang saya terima :
1. terasanya aku
2. Thanx a lot my evadearest fren
3. Semua yg kau tulis tadi ada pada aku.. Teruk betul aku ni...
4. Ya Allah, Sahabatku ini temanku, Mesra kami penawar duka, Rindu kami menambah cinta, Rajuk kami membuah ceria, Ya ALLAH Silaturrahim kami ukhwah fillah, Bermusuh kami na'uzubillah, Berpisah mati insya ALLAH, kawanku ini sahabatku, Rahmati kami meniti usia, Terpisah kami di alam nyata, Temukan kami di alam syurga Aminn...
5. Alhamdulillah adikku, bersyukurlah, sesungguhnya dikau telah dikurniakan yang terbaik. Jangan lepaskan. Sesungguhnya inilah jihad untuk mu..

Saya telah terfikir adekah selama hayat saya membujang dulu saya doakan yang sia2 dan terasa mahu sahabat2 saya fikir tentang perkara yang sama. Anda pula bagaimana?

1 comment:

  1. Anonymous2:19 PM

    satu peringatan bg semua..sy yg xkawin pun rasa mahu mencuba je..utk dpatkan isteri solehah..:-)

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!