Wednesday, May 23, 2007

Lapisan Dermis


Assalamualaikum,
Dermis adelah bahasa sains bagi kulit betul kan? Saya terbaca tadi betapalah complicatednya susunan dalam kulit kita ni. Jgn la suruh saya cerita. Cerita tentang lapisan mata dulu pun rase mcm nak pitam menghafal. Betapa seni mcm tu sekali ALLAH ciptakan kita...

Tapi apa yang saya dapat hri ini adalah, betapa tisu lemak terletak jauh ke dalam bahagian kulit. Sekarang kan byk produk kecantikan yang mendakwa boleh melangsingkan tubuh badan tu kenelah kita study dulu isi kandungan dia. Biarla bahan tu berupaya menguraikan lemak selain boleh menghalangi lapisan tisu lain kalau tak free je la duit kita kat org yg buat produk tu.

Pastu time kadang2 bila kita kene cucuk tu, doktor akan cucuk kat lapisan subkutis. Ubat yg dia suntik akan meresap kedalam tubuh secara perlahan2. Uh, banyak nya rasa benda yang kita tak tau ye walaupun dlm badan sendri.

Ah, ntah apa2 la arini...Sekadar nak kongsi ilmu. Singgahlah juga ke blog suami saya ya :). Bukan nak promote tapi saya kagum pulak dgn tulisan suami saya ari ni...Ahaks!!! Silalah eks
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!