Thursday, October 22, 2009

Bagaimana Saya Boleh Menghargai Guru Anak2 Saya??



Bismillah,

He he...actually my to do list for today ada berjuta2 lemon. Tapi sebab rasa hati yang ala2 filem hindustan tadi membuatkan saya mau jugak tulis sesuatu... (Owh...ini adalah alasan seorang blogger untuk mengadap kekasih gelap nya..pss...at least kekasih gelap ku tidak berjantina okeh)

Well, arini walaupun bangun selepas jam tepon berbunyi 3 kali namun ia masih awal. Sebabnya deringan yang pertama itu memang dah sah2 awal. Selepas solat Subuh dengan encik abang tadi, saya pun kodeklah apa2 yang patut di dapur. Tapi saya tak lupa bagi tugasan kat dia...kih kih...susah tau partner I nak ngelat. Hari ni baju Asmaa' & saya dialah yang baek hati tolong gosokkan.

Anak2 semua dibangunkan awal dan semua duduk sarapan sama2. Time sarapan tu Uwaiys je tak mandi lagi. Takpe lah dia masih kategori kanak2. Usamah dan Asmaa' pun ke sekolah jam 8 pagi betul2. Kalau tidak, kami anto pukul 9 lebih kurang...hhi...so skang alhamdulillah, at least my biology hours dah berubah dan saya dah adapt dengan keadaan ini.

Kira2nya lepas raya ni, seisi rumah ini juga telah berubah. Yang tak berubah adalah bunyi Tarzan...ngeh he he... ops, saya ada alasan tu...sebab sekarang anak2 dah betul2 depan mata, so, kalau mereka ada silap kalu memang on the spot saya brainwash. Takde macam aritu, tiap kali naik tangga dari bawah aje, mulut saya membebel2 macam hape...sendiri dengar pun ngeri!!

Apa yang mensyahdukan saya pagi ni adalah semasa Usamah nak pergi sekolah, dia datang pada saya dan kata, "Umi nak salam" Lalu dia pegang tangan saya dan berselawat dulu sebelum dia cium macam biasa. Owh....anak umi!! Rasa macam tanak lepas dia pergi sekolah pulak arini. Kalaulah mcm ni tiap2 hari, mesti sifat Tarzan saya akan lunak selunak-lunaknya....

Saya belum ajar yang itu lagi, maka saya agak mungkin dia tengok dari TV tapi tak mungkin kartun ajar diorang. So, saya assume cikgunya di sekolah ajar. Saya tiba2 terlintas sesuatu, selain dari anak murid perlu menghargai gurunya, bagaimana pula ibubapa mahu menghargai guru kepada anak2 nya?? Jika ada idea, tinggalkan di ruang komen ya... Tapi, saya ingat saya nak buat sesuatu buat cikgunya, sekadar buatan dari barang terpakai...tengoklah mcm mana nnt.
N this is My Usamah

Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!