Tuesday, November 17, 2009

Anak Dara Ku & Maniknya


Bismillah,

Satu hari masa berjalan2 di sebuah kedai runcit, terjumpalah akan benda ini. Mula2 fikir banyak kali jugak sbb kalau beli :
  • Takut sepah
  • Takut ada yang ingat itu makanan
  • Takut lepas tu hilang habis
  • Takut ada yang masukkan dalam hidung telinga

T
Tak sampai RM 5 pun...

Tapi demi untuk memberi pengalaman baru dalam industri men'jangok' kepada Asmaa' di alam kanak2nya, maka belilah juga. At least dia merasa apa yang pernah uminya rasa di zaman kanak2. Dulu saya pun main benda ni tapi manik yang kecik2 yang kita jahit di baju tu.

Saya bentukkan ia menjadi cincin siap ada mata lagi. Kemudian siap buat jual...masa tu baru darjah 4 kalau tak silap. Owh sangat best masa tu bila balik dari sekolah dapat singgah kedai dan beli coklat. Kemudian packing pulak coklat tu dalam plastik dan jual semula. Duitnya tu esoknya beli pulak sticker time tu glamer 'Fido Dido' dengan 'Ninja Turtle', amik yang mana berkenan, yang mana tak berkenan saya pack kan dalam plastik dan kemudian jual lagik.

Melalut lak...Nak jadi cerita, ramalan ngeri saya di atas semuanya terjadi. Tapi takde sampai yang tertelan aa...masuk hidung?? Uwaiys aaa!!!! Dia kata itu ubat selsema!! Adui, ini adalah peristiwa kedua kali Uwaiys memasukkan makhlukbenda asing ke dalam hidung.

Benda ni tahan tidak sampai seminggu. Selepas seminggu semuanya saya sapu ke tong sampah...hihi



Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!