Tuesday, November 17, 2009

Daku Dipaksa Menjawab TAG!!

Bismillah,

Macik Ayu, memang selalu mcm ni...asal dia YM aje, ade je assignment dia bagi kat saya. Kalau dia tanya soklan, saya kene jawab mcm karangan. Bukan itu saja, kadang2 dialog kami orang tak gamak nak baca. Ayat sentap ada, ayat leleh ada...ayat bisu tapi berbunyi pun hade...Tapi kami tetap cool...ngeh he he...ye ke Ayu??

Homework yang dia bagi ni formatnya ada 3 soklan :

a. write five (5) interesting facts about the person who gaves you this award.
b. jot down ten (10) interesting facts about yourself and your hobbies...
c. pick your ten (10) more deserving recipients and the describe them

Soklan a.
  • Ayu adalah budak yang best untuk dibawak berborak. Walaupun menggunakan ayat2 sentap tak hengat, bukanlah bermakna jiwanya kebal.
  • Sedang mengandung dan menggunakan sepenuhnya keistimewaan orang2 mengandung di rumah. Tapi Ayu rajen tau.
  • Mana tak rajen...masak sampai terbakar dapur!!
  • Penuh dengan kejutan. Kejutan paling manis dia pernah buat adalah pemberian totebag kepada saya. Kejutan lain? Semua ala2 kejutan elektrik.
  • Seorang mak yang berinisiatif dalam hal ekonomoney...sedang memulakan langkah utk CD. So, kalau Ayu yang 'ala2 begini' (ape ek ayat yg seswai??) pun nak guna, apatah lagi mak2 yang lebih ayu dari Ayu??
Soklan b.


  • Saya suka mengumpul setem sejak kecil. Ada sapa nak beli??

  • Saya telah mempunyai 4 orang anak dan bercita2 utk meramaikan lagi. Sapa mau join??

  • Saya mempunyai kedai cermin mata sendiri dan sangat enjoy dengan perkhidmatan saya. Sapa yang rabun??

  • Saya dikatakan seiras dengan suami saya. Suami saya pula dikatakan seiras dengan Ahmadinejad. Adakah saya juga seiras dengan Ahmadinejad?

  • Anak2 saya nama mereka dimulakan dengan huruf 'alif hamzah'. Asmaa', usamah, uwaiys dan arwa. Ada sapa ada cadangan utk next baby?

  • Saya suka berleter secara online. Ini adalah posting saya yang ke 295. Owh, sungguh kuat saya berleter!!

  • Saya suka chatting dengan kaum ibu. Sambil chatting, kami bergossip tentang anak2 kami.

  • Saya suka hidup bersosial, tetapi suami saya macam tak berapa nak minat. So, saya kene balancekan ini.

  • Saya seorang yang banyak mulut dengan orang perempuan. Tapi jangan bagi orang laki, saya akan jadi kaki gaduh dengan mereka.

  • Bila saya ada masalah, saya akan menulis. Kadang2 saya hantar, kadang2 saya simpan. Saya tidak suka simpan masalah dalam kepala, jadi saya selalu tidur dan lupakan masalah itu. Tapi jika ada masalah dengan suami saya, saya akan berterus terang sahaja dengannya. Masalah tidak akan selamanya menjadi masalah jika kita tahu cara hendak menyalurkannya keluar. Maafkanlah supaya kita akan dimaafkan kelak.

  • Soklan c.
    Hah yang ni haku lemah!!!! Tapi teringin jugak nak tau apa pandangan beberapa blogger yang rajin memberi komen kepada saya. Okeh, list di bawah ni adalah mereka yang telah melekat di hatiku :) Mmm...kalau tak sudi jawab, takpelah..tapi kalau jawab tolong bgtau eks...nk gi baca komen korang tentang saya.
    Mmm...ni kang ade yg kecik ati...saya masih terlintas beberapa nama mcm Ros Little Mama, Yatieychomeyl, Izan...it just that, saya terasa nak bg pada senarai nama yang di atas...Kalau rasa nak kecik ati, korang buat ah jugak :P

    1 comment:

    1. salam kak..

      thanx 4 tagging me ... assignment done ! ;)

      ReplyDelete

    Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!