Wednesday, November 11, 2009

Hari Ini Hari Jadi Uwaiys

Bismillah,

Ya...arini arijadi Uwaiys yang ke 3. Mcm pening2 dia 3 ke 4 tahun...sbb dia seoranglah anakanda umi yang lahir dihujung tahun. Selama ini pun kami takdela celebrate nyanyi2 tepuk tangan. Adalah juga kadang2 beli kek untuk anak2 itu pun tidak berlilin bagai untuk mereka. Kenapa ya?? Tak pasti...saya hanya akan lakukannya jika suami saya suka. Tapi dia ada alasan untuk saya hormati.

Jika mahu dibelikan hadiah, pastilah pula anak2 lain tidak faham kenapa Uwaiys dapat dan yang lain tidak? Lalu mungkin hujung minggu ini jika ada optometris yang boleh menggantikan saya, maka saya akan ajak en abah utk bawa mereka berjalan-jalan. Jika mungkin pula, hari Ahad dapatlah anak2 merasa naik keretapi buat pertama kali dalam hidup mereka. Tapi ini pun masih dalam kotak perancangan saya. Masih tidak jumpa dengan mekanisma pelaksanaan.

Semenjak periksa BP & Hb yang low itu, malamnya saya nyaris pitam dan saya betul2 tiba2 hilang tenaga untuk memanjat tangga sekalipun!! Wah...saya nyaris2 pengsan malam itu jika tidak suami saya terus menerus memanggil saya. Peluh keluar di seluruh badan darikepala hingga ke kaki dan saya jarang merasa hal ini.

Sebenarnya saya kurang makan hari itu. Saya mungkin tertekan dengan apa yang misi2 dan doktor2 itu sampaikan tapi seperti kata suami, jangan masukkan penyakit dalam minda kita. Saya telah cuba tapi nyata saya memang risaukan si comel yang bergerak2 di dalam perut saya ini. Tapi ape punya risau daaa patut kalau risau saya kene take action ini...I did nothing!!!

Hari ini kebetulan dengan besday Uwaiys, saya rasa lebih segar dan lebih bertenaga. Dalam pada itu, ada banyak kerja yang saya tangguhkan harus saya selesaikan ari ini. Kain berlonggok. Masak tu biasa aa kan dah kerja azali...bilik air nampak gaya perlu nak dicuci...huhuhu...ni yang mula rasa mengantuk semula ni..ahaha...

Anyway, Uwaiys!!! Sedang menyepahkan bantal2 yang saya letakkan di tepi dinding. Owh, bukan baru hari ini malah setiap hari...dan setiap kali saya kemaskannya semuala, mereka akan sepahkannya balik. Maklumlah timbunan bantal dengan tila tulah tempat paling empuk mereka bermain...huhuhu...

Mmm...mungkin I'm not in a good mood to blogging....nanti2lah saya cerita yang munasabah ek..hihi

Dapatkah anda melihat anak teruna ku memakai kasut merah kakak nya??Huhuhu
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!