Sunday, January 17, 2010

Geng Bahasa Arab - TV9

Bismillah,

Kini petang2 dah tak ada rancangan Mari Bertarannum. Saya sebenarnya minat Mari Mengaji dari Mari Bertarannum. Anak2 saya kalau nak dibandingkan dua cerita itu, mereka memberi lebih memberi sambutan kepada Mari Mengaji. Sama minatnya bila mereka tengok rancangan TV interaktif Dora atau Go Diego Go. Sekarang petang mereka mula terisi dengan Geng Bahasa Arab.


Saya ucapkan tahniah kepada TV9 sebab dapat mengadakan cerita mcm ni. At least tak le jenuh saya cari CD sbb saya sendiri kalau nak diharap manalah boleh nak ajar mereka berbahasa Arab. Baru2 ni abah diorng sound suruh saya speaking dengan anak2. Kalau berdua dengan Arwa memang le saya speaking tapi pelik ek, budak2 ni dia faham kan?? Tapi kalau speaking dengan Asmaa', Usamah dan Uwaiys, mereka akan sengih tayang gusi :P

Cerita macam Mari Mengaji dengan Geng Bahasa Arab ni kalau mereka ulang berapa kali pun, saya yakin budak2 tidak jemu. Daripada dok ulang Wonderpet dari siri yang sama. Kalau dulu anak2 saya ternganga tengok Wonderpet, sekarang mereka tak layan dah... Mmm.. anak2 anda bagaimana di rumah??




1 comment:

  1. kakyong pun suka mari mengaji.. anis & aliya pun suka

    geng bhs arab ni baru lagi.. anak2 so far belum nak tunjukkan minat, tp ibunya yg sibuk nak tengok.. tp time tu lah anak2 nak main kat luor rumah.... kdg2 dpt lah tgk sekejap.. tau2 dah 'ilal liqo... uhukkk..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!