Thursday, May 20, 2010

Apa Khabar Uwaiys & Usamah


Bismillah,

Haih...terasa lamanya nak pindah barang ke Pasir Putih. Semalam pun suami saya sudah mula sound direct suruh saya rajin masak. Huh..belum sampai sana sudah kena sound :P Sabar la kan...ai pun bukanlah bercadang nak duduk senang lenang. Kebetulan smlm keluar berita pasal wanita di Kelantan dapat cuti bersalin 90 hari, dia pun usik saya tanak jadi cikgu YIK (Yayasan Islam Kelantan kot) ke?

Saya bukan taknak jadi cikgu tapi anak murid saya kat umah sudah ramai. Baik jadi cikgu diorang aje. Tapi kalau budak2 kampung tu nak belajar, satu yang saya boleh tolong ajar mereka adalah matematik. Masa awal2 kawin dulu, masa tu baru Asmaa' je ada, saya ngajar Matematik dan budak2 yang datang belajar tu ade le gak 10 orang yg nak amik SPM. Alih2, ade pulak makbapak situ suruh saya ajar UPSR pulak. Tapi masa tu saya tak amik upah pun. Saja seronok nak share ilmu aje.

Suami saya pulak, dia juga minat dengan natural parenting ni. Tambah pulak dia nak lepas ni, kami sama2 jaga pemakanan anak2 ni, so benda2 yang ada bahan pengawet macam kicap sop tu semua kenalah daku elakkan nanti. Udahlah tak pandai masak daku ni...huhuhu... Takpe, bihun goreng kalau sll campur kicap, lepas ni buat bihun Singapore lah kan contohnya. Kawan2 yang kat luar tu, share2 lah resepi korang yang tak campur bahan pengawet tu ye.

So, apa cerita Uwaiys? Ini beberapa mesej abah diorang kepada saya.
  • Uwais dah makin sehat. Makin cergas. Air muka makin bersinar. Makin berat.Makin bnyk buat lawak. (Ini adalah ayat utk menggoda saya cepat ke sana...saya benar2 rindukan Uwaiys)
  • Lalu dkt kandang ayam Uwaiys ttp hidung dia kata yek bau taik Arwa (apsal Arwa yang jadi mangsa ni Uwaiys??)
  • Uwais suruh amik kakak dgn umi dgn opah bawak mai sini (yang sadis tu ada nama Opah sekali...huhuhuhhhhu)
Usamah pulak?
  • Usamah kata abah ttp la sikit tingkap tu nanti masuk kapal terbang masuk dlm hidung abah nnt hidung abah jadi besar mcm kapal terbang (Kami tak bagi anak2 buka tingkap kereta luas2 sbb takut diorang hulur kepala ke luar. Masa diorang kecik dulu, abah diorang sll kata kalau bukak tingkap luas nanti kapal terbang masuk langgar kitorang. Skang ni sampai kitorang pulak yang takleh bukak tingkap...wuwuwu)
  • Yg ni bukan SMS - abah diorang bgtau, Usamah sll kata kalau rumah yang di Pasir Putih tu rumah kitorang, kenapa kakak, umi arwa dgn ahmadi tak di bawa sama? Huhuhu...manyak susah hati dengar soklan ni sob sob...
Sabarlah anak2, insya ALLAH tak lama lagi masa tu akan sampai juga.




4 comments:

  1. hihi nice one la... bukak tingkap luas nanti kapal terbang masuk langgar kitorang.. hihi

    ReplyDelete
  2. bebudak ni pun rajin gak buka tingkap time akak drive..geram..letih melarang jgn buka tingkap luas2..bahaya nanti...sekrg dah dpt idea yg bernas...takut kapal terbang langgar..nak try lah idea ni...kot2 boleh diterima pakai

    ReplyDelete
  3. humang aih... kapal terbang masuk tingkap???
    hubbypun cukup marah pasal bukak tingkap kete.. klu bukak saje tp tak hulur tangan or kepala keluar.. takpe lg.. ni kadang bukan budak2 jek... yanpun kadang kena tegur.. wlupun cume terkeluar jari sikit.. klu putus ape cite?? katanyela..
    tp kadang pelik jugak tgk mak pak yg biarkan jek anak2 keluarkan kepala/tangan kat tingkap kete..

    ReplyDelete
  4. hihi...sbnrnya tak baik tipu budak...mana mungkin kapal terbang terbang rendah :P

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!