Saturday, July 03, 2010

Hati Tidak Keruan

Bismillah,

Korang pernah rasa nak buat sesuatu...nak sangat buat benda tu...sampai takleh fikir benda lain dah selain nak buat benda tu...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

Saya telah dihantui oleh azam tahun baru saya. Saya copy balik eh
  • online optical shop - cermin mata dan kanta sentuh (boleh jenguk suda)
  • CD online shop - lampin kain moden (blog akan diperbaiki dan akan ditukar linknya kepada yang lebih komersil)
  • my karya - saya akan bukukan mana2 tajuk dan buat dalam bentuk handbook - ini tidak akan saya buat cuma terfikir kalau saya tulis novel atau sesuatu yang seperti buku Ustaz Saiful Islam bagaimana?
  • handmade craft - yang ini, saya tak akan buat dengan Asmaa' tapi saya yang akan buat dan sedang terketar2 nak buat! Waduss....sangat gila tengok semua blog2 kraf, crossstitch, handmade card.... tension2... tension sebab nak buat!!
  • anak ayam kampung, ayam piru, itik, angsa dan merak - ini tidak dilupakan lorss..my hubby's & ayahnde's bisnes. Owh, macam2 kami lalui untuk memastikan bisnes ini hidup. Setelah berpindah ni kami bermula dari bawah semula... kami mulakan dengan lafaz Bismillah
Masalahnya, dalam kepala saya takde traffic light. Semua pakai nak jalan serentak dan ia adalah sangat serabut. Kawan-kawannnn...sy perlukan pendapatan kalian... kerana saya dihunjam penyakit 'mati kutu' dan terasa sangat tidak produktif ni. Uwaaaaaaaa lagik!!!



1 comment:

  1. aiikkk..
    apa dah jadi dgn pija yg ku kenali..

    list kan semua benda nak buat dgn detail..

    pastu kan beri keutamaan mana yg nak mula dulu...

    cth kalo nak buat kraft, pastikan semua brg2 yg ada.. & disesuaikan dgn masa ...

    mcm kakyong skrg ni.. byk juga perancangan masa depan.. tp tulis dulu kemas2 dlm buku nota2.. hari2 dok tengok.. pelan2 dok kumpul bahan... & yg pasti pelan2 siapkan kerja2 yg perlu disiapkan (yg sedia ada... nak bebaskan diri dgn kerja sedia ada, sblm mulakan projek baru..

    kakyong tahu pija boleh.. cuma bila byk fikir tu yg jadi celaru.. so pija, sila fokus.. kakyong rasa pija hilang fokus jer..

    selamat berjaya... tak sabar nak tengok hasil kraf pija....

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!