Sunday, October 03, 2010

Ajar Anak Lipat Baju

Bismillah,

Semenjak tengok gambar ni, Asmaa' tiap2 hari nak lipat baju...walaupun semua baju dalam rumah ni saya sediakan hangernya dah...one day nak buat contest lah sape boleh teka jumlah hanger yang ada dalam rumah saya :P



Pada pendapat saya, adalah wajar ajar anak berdikari. Disebabkan saya guna hanger untuk semua baju so, kalau dah angkat kain, ada jugak saya suruh diorang cari matching baju diorang (seluar dan baju) dan sangkutkan sekali. So far alhamdulillah... bolehlah jugak nak harapkan pertolongan. Tapi satu yang kene ingat bila kita suruh diorang buat keje, dalam kepala dah kene set dah 'keje kanak2 takkan sama dengan hasil keje org dewasa' so let say diorang lipat kain, for surelah bengkang bengkok tak macam kita lipat. Tapi kalau diorang lipat lagi lawa dari kita memang untunglah...kan??

2 comments:

  1. Gadget tu mmg best lah!
    k.sara pun ajar my boys lipat baju tp yelah tak rapi kan, last2 ammi gak buat balik ;p, so for the time being ajar depa simpan baju dlm almari je dulu..susun dlm laci masing2

    ReplyDelete
  2. suka tgk telatah anak2 lipat kain..
    walau tak spt yg kita harapkan.. tp 1 terapi jiwa...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!