Thursday, January 06, 2011

Banjir Zaman Nabi Nuh


Bismillah,

satu kebetulan yang paling canggih antara kampung saya dan kampung nejad adlh dua2 kampung kami berdekatan dengan ampangan yang kedua-duanya nama ampang jajar. ada ai amik videonya tp xleh nk upload lah sementara waktu.

semalam my mil minta tolong dtg ke rumahnya utk fix a few things yang rosak. my nejad kan multi task punya org. ntah dr bucu mana dia belajar aidonno tp katanya jgn fikir pendek2 pasal satu benda.

sebelum sampai ke rumahnya kami tgk sungai besut dah melimpah dgn air. tanda2 banjir dah menjelma dan arini asmaa' sangkut atas jalan gara2 banjir tu lah. ntah kul berapa agaknya dia sampai. huhuhu..

so hasben pun bawaklah kami2 tgk air banjir kt ampang jajar. tiba2 uwaiys kata "wah macam banjir nabi nuh..". terbuntanglah mata ai bila dia boleh kaitkan perkataan banjir dengan nabi nuh sebelum uminya sendiri igt.

saya sll akan belikan vcd utk anak2 saya bila balik pt buntar. setiap satu vcd saya akan pasang sepanjang hari sampai saya perasan mereka dah xtengok dah satu2 cerita. kadang2  saya dgn abahnya pun tya soalan berpandukan vcd tu utk pastikan kefahaman mereka.

selang seli dgn tgk vcd ni saya akan panggil sorang2 utk buat latihan menulis,mengeja atau mengira dan apa2lah yang berkaitan. so far, mereka seronok bila umi yang garang jadi cikgu.

seronok kalian weh bila tgk anak punya perkembangan mcm ni. saya laburkan profesion saya utk mengembangkan profesion mereka dimasa depan. doakan kami buleh???

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

2 comments:

  1. jodoh betull...hehe...

    kak pija,ajarlah sy jd cekgu di rumah...tak reti ngajor ank sndiri...asik nk garang ajer....huhuu....

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!