Sunday, January 16, 2011

Kenapa Dibatalkan RMT??

Bismillah,

Rancangan Makanan Tambahan.. itu yg saya maksudkan. Ini bukan 'tambah' dr sikit kpd 'banyak'. Ini adalah bantuan kepada orang yang 'tak ada' kepada ada.

A'ah, saya dah lama tak menulis. Tiba2 nak buat ayat mengamuk pulak. Ini bukan masalah politik. Ini adalah masalah sejagat.

Saya rasa kasihan, melihat rakan sebaya Asmaa' dikala dia memakai baju serba baru jenama 'Canggih' (bajet pakai dua tahun) tp t'lihat anak org lain pakai baju lusuh barangkali kakak abang mereka punya.

Saya faham benar mcm mana amukan anak2 bila mereka lapar. Jadi sekarang bayangkan pula anak2 org susah ni tidak diberi makanan pula. Pasti susah ibubapa mereka nak menyediakan anak2 dengan makanan.

Betul, buat pe beranak kalau harap org lain beri makanan? Tapi saya ingin bertanya juga kenapa tidak dikurangkan secara b'peringkat? Kenapa mendadak?

Kata sahabat saya, sllnya 90++ yg dpt RMT itu. Sekarang hya 5 org saja yang dpt. Makcik kantin pun xde mood nk masak. Jika sblm ni cikgu kalut pergi awal utk make sure budak RMT yg ramai2 tu dpt makan, tp dah tinggal 5 org ni, nk pegi awal pun rasa alang2..

Saya cuba nk cari, apa RASIONAL nya sekat RMT ni tp x jumpa. Kalian tau tak kenapa?

*Alangkah comelnya bayaran utk ajar budak PERMATA joget2 kesana kemari itu diberi kpd budak yg layak dpt RMT..
*Kpd yg dok Kelantan jgn lupa minta wang ihsan kalau RMT anak anda dibatalkan..

Semoga, anak2 itu msh dpt makan walaupun tiada RMT

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

3 comments:

  1. salam kak siti...bekul ker nih...sy baru tau pasal ni...sy diantara pelajar yg pernah menerima bantuan RMT nih...bg anak2 org susah mcm sy nih mmg amat bersyukur bila dapat makan ramai2 dgn kawan2...tp kalo di hentikan mmg tak patut lar

    ReplyDelete
  2. berjoget tergedik2 tue lagi 'penting' dari perut ank org a.k.a manusia.. hangin satu badan eden... tapi rasanya ini semua sbb p_l_t_k. kelantan kan nik azizzzz.. hehehhe semoga anak2 ini lebih tabah n berjaya dunia akhirat...

    ReplyDelete
  3. isk.. ye ke ka? ketinggalannye saya.
    Alahai sedihnye. Kenapa???
    sabo jola diaorg ni.

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!