Wednesday, July 06, 2011

Dedikasi : Puan Timah Dah Kawen

Bismillah,

Puan Timah ini adalah staff saya. Tak sangka, dah 3-4 tahun dia bekerja di kedai saya dan dia adalah pekerja saya yang paling setia setakat ini. Setakat ini, bolehlah dikatakan hubungan kami di kedai itu macam adik beradik. Kalau tak gaduh tu tipulah dan dah macam2 kami lalui bersama.

Oh yepp...yang baju putih itu pun dulu staff saya tapi dia berenti keje sbb nak sambung study. Diorang dua ni kenal masa kerja di kedai. See...kawan setempat kerja boleh jadi kawan baik sampai jadik pengapit lagik. Tapi kan Mira, baju hang ada sikit lawan tokeh jugakkkk..sian k.Timah tenggelam!
Yang diatas ni adalah di rumah pengantin perempuan. Biras saya dari Johor pun ada bersama. 






Yang kat bawah ni pulak gambar masa kat rumah pengantin lelaki. Kebetulan kedua2 bisan ni adalah kawan baik abah saya. Kendurinya selang sehari saja dan alhamdulillah kenyang lah weih makan kenduri...tambah plak hari kedua tu, adalah kali kedua saya gi kenduri. Boleh pecah perut lah weih kenyangnya... 

Buat Timah, ini pesan k.Pija :

  • Jangan cepat merajuk tau
  • Semoga aman dari dugaan berumahtangga
  • Erk... suami isteri kena sll bekerjasama berganding bahu, tak bleh berkira tau
  • Ape lagi ek...nnt kita sembang lain lah
Kalau aritu hang dah habiskan cuti tahunan hang untuk kawin, ni k.Pija nak kasi cuti tambahan 3 hari dan ini akan digunapakai oleh semua staff yang kawin. Ini hadiah dari kedai, dari k.Pija....tabahlah kamu menanti...nak kumpul duit tabung dulu..ngah ngah...

Dan tahniah juga for your coming baby!


 

5 comments:

  1. comel jek pengantin...
    selamat pengantin baru kak timah... :)

    ReplyDelete
  2. tahniah utk Timah.. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat...


    tag utk pija
    http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/07/saya-nak-ga-dari-korea-dan-bandung.html
    http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/07/ga-my-little-secret-fisher-price.html

    ReplyDelete
  3. selamat pengantin baru pd staf Pijah. Knur hjg mg ni Sabtu Ahd kena pergi kenduri kawin ni.

    ReplyDelete
  4. http://setotnara.blogspot.com/2011/07/1st-giveaway-by-cempaka-kuning.html
    tag akak kat contest nih

    ReplyDelete
  5. rase mcm kenal jer ... dia yg entertain sy aritu kan..masa tanye name aritu katenye Siti kalo xsilap pndengarnku...heheh :p tahniah !

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!