Thursday, August 18, 2011

Ajar Anak : Panduan Berdoa

Bismillah,
* Jemput tengok keluaran terbaru buku dan majalah ilmiah di sini.



Sekarang dah makin jarang dapat membaca majalah bersama anak-anak sebab diorang dah mula ikut kelas tambahan di siang hari. Kalau dulu, saya manfaatkan masa di luar rumah sambil membaca majalah. Ada masa lain, saya bacakan mereka majalah selepas Maghrib kalau masing-masing dah makan. Selebihnya kalau time cuti hujung minggu.

Sambil bacakan mereka majalah tu, saya akan buatkan peta minda. Saya memang penggemar peta minda ni sejak zaman sekolah menengah lagi. Jujur saya katakan, saya lebih memahami konsep sesuatu pelajaran bila saya buat peta minda ni.

OK, di bawah adalah nota yang saya buat. Hajat nak tampal kat dinding tapi ada yang baik hati tolong siram air atas kertasnya so harap maklumlah...

Pelbagai persoalan diajukan dek anak2 saya, tapi saya dah tak ingat apa yang mereka tanya. Masa baca bab berdoa ni, saya minta diorang untuk doakan abah mereka cepat sihat sbb jika tangan abah mereka tak baik, maka makin lamalah kami semua kerugian banyak benda. Nak pergi pantai ke air terjun pun kene fikir juta-juta kali :P


Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!